SKRIVET: 2009-09-17, kl 21:49:29 | PUBLICERAT I: Övrigt

Tillbaka på banan!

Äntligen är bloggen fixad igen efter ett minst sagt långt sommarlov. Studentbalen känns väl inte så aktuell längre menar jag...

Nu är det nya tider må' du tro! Jag saknar fortfarande Norrköping, elevhemmet och vännerna, men inte på ett sorligt sätt. Jag minns det med glädje och vet att jag i alla fall under ett år framåt kommer åka till elevhemmet med jämna mellanrum och hälsa på älskade och saknade Eira. Dessutom finns en del gammla klasskamrater och vänner kvar i staden, vilken jag för alltid kommer att minnas som mitt hem.

Nu är det komvux och jobb som står på schemat. På komvux har jag två Svenska B lektioner i veckan fram till våren och en distans kurs i Engelska B som är slut om nästan två månader. Efter jul drar jag förhoppningsvis igång med Filosofi A igen som jag just avbröt eftersom det blev lite mycket på en gång i den takten.

Utöver skolan jobbar jag också extra några helger i månaden på en jättemysig handelsträdgård en bit utanför Motala. Där trivs jag som fisken i vattnet och har just fått en ny kolega - ägaren till min första praktikplats i Vadstena för fyra år sedan! Superkul! :) De flesta dagarna jobbar jag dock ensam, men man har en hel del kontakt med varandra för att planera inköp, sådant som ska göras, schema m.m.m.

Jaa, livet rullar på och här tänkte jag försöka hålla er lite lagom uppdaterade om vad som händer. Det kommer nog framför allt att handla om mina studier och jobbet. Strävan efter någon slags utbildning inom psykologi, kanske lärare i ämnet, vem vet. Jag vet i alla fall att det är spännande tider på väg och att längtan efter framtiden inte har avtagit det minsta under de senaste månaderna!

Nu är det dags att krypa ner i sängen så att det där pigga leendet hänger med till jobbet imorgon!
Vi hörs snart igen.
God natt


Pernilla

Jag ska börja läsa lite i din blogg framöver :)

Skönt att du mår bra å att du både studerar å jobbar.



Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: