SKRIVET: 2010-05-16, kl 11:25:41 | PUBLICERAT I: Övrigt

No, no.

Nej, det blir inget jobb på Global Expansion. Jag hade en toppendag i Tisdags och kände mig riktigt sugen på jobbet. Men nu med ett par dagars betänketid och hjälpande samtal med Elias och mor så har jag bestämt mig för att leta vidare. Det passar helt enkelt inte mig, om jag inte vill ingå i ett skådespel och byta roll så fort jag kommer till jobbet. Det handlade i alla fall om att knacka på hemma hos folk och sälja abbonemang, bredband och hemtelefoni för Tele2. De allra flesta har Telia på hemtelefonen idag, men Tele2 delar visst nät med dem, har exakt samma avtal osv, men till billigare priser. Fick man bara bra kontakt med kunden (den man knackar på hos) så var det väl inte direkt svårt att hjälpa dem att spara några hundralappar i månaden. Men njae... Vi knackade på tio dörrar i Tisdags och sålde hos tre av dem, vilket totalt blev 5 produkter. Man tjänar 200:- / såld produkt. Vi åkte ut till det lilla samhället Gusum strax innan två och kom tillbaka till Linköping vid halv elva på kvällen. Han sa att det inte brukade bli så sent, men det känns i det stora hela som ett väldigt osäkert jobb, om man inte vill satsa allt krut på karriären. Jag var hemma i Motala vid halv ett på natten efter att ha suttit med feberfrossa och huvudvärk och väntat på bussen i ca en timme i Lkpg, och tur var väl nästan det. De två kommande dagarna, som jag fick lov att spendera i sängen, gav mig gott om tid att tänka, vilket behövdes. Så, så var det med det.

Nu ska jag bege mig till körskolan och plugga lite teori! På Onsdag är det uppskrivning och på Torsdag brummar jag förhoppningsvis mot mitt körkort!

Trevlig Söndag på er allesammans!


Elizabet

Jag blev precis uppringd av dem idag, de vill ha mig på intervju på måndag och tänkte jag skulle kolla upp lite mer om företaget. Det var så jag hittade till din hemsida. Skönt att faktiskt få läsa om någon som vet vad företaget faktiskt gör. Fick du klarhet i lönen?



PUBLICERAT: 2010-06-10, 16:16:42 | URL: http://www.elizabet.se/blogg

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: