SKRIVET: 2009-09-22, kl 22:26:34 | PUBLICERAT I: Övrigt

full fart

Skola, shopping, vaccinering och datorköp. Var tog Tisdagen vägen? Den flög verkligen förbi. Nu är klockan redan tio och jag somnar snart sittandes... 

Svenska lektionen gick smärtfritt som vanligt och det värsta av regnet passade på att smattra på rutorna medans vi satt i mörkret och kollade på Njals saga. Helt okej faktiskt. Regnet höll sig undan medans jag tacksamt sprang runt på stan någon timme och hittade mig ett par jeans (äntligen!) och provade lite skor. Väl hemma med påsar och grejer ägnade jag kommande timmen till samtal med kollega och chef för att försöka få ihop det på jobbet närmsta veckan. Sista tio minutrarna innan bussen avgick mot Vårdcentralen slängde jag i mig maten som mor min så snällt gjort iordning dagen innan, som vanligt, och begav mig mätt och belåten mot den tredje och sista Twinrix sprutan på 25 år. Så nu ska jag banne mig ut och resa de närmsta två deccenierna! Efter minst 30 minuters väntan på bussen i ett sjukt blåsväder kom jag hem strax innan Rolf, då det var dags att åka ut till On Off och göra lite affärer. En timme senare kunde vi lugnt sick-sacka mellan vattenpölarna, efter stormregnet vi precis missade, över parkeringen med min nya dator!





Nu blåser det ute så att det knakar i fönstrena och grannens torkvinda verkar ha strykit med i stormen. Så jag tänkte krypa ner under täcket snart och hoppas på lite sol när man vaknar igen!

God blåsig natt på er


Pernilla

Åh, jag vill med ha en bärbar data! Nu är jag riktigt avundssjuk :(

Den va riktigt snygg :D



PUBLICERAT: 2009-09-25, 19:33:32 | URL: http://pernillagyllander.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: