SKRIVET: 2009-10-22, kl 12:22:04 | PUBLICERAT I: Övrigt

Skola, Jobb och Körkort

Jaha, då var det bara två veckor kvar på Engelska B och om några veckor har halva Svenska kursen reda gått! Herregud, jag tog ju nyss studenten och flyttade hem och visste inte riktigt hur det skulle bli med komvux och allt. Så sa det swoush och så var man halvvägs! Frågan är om jag ska börja om med Filosofin efter jul som jag hade tänkt, eller om jag ska koncentrera mig på Svenskan och rapportskrivningen och kanske försöka jobba lite mera. Jag vill gärna läsa Filosofi, men det var en ganska tung kurs och det går ju faktiskt att göra senare. Jag vet inte riktigt vad som hände efter att jag skickade ett mail till studievägledaren på komvux om att jag ville börja om med Filosofin efter jul istället. Jag vet bara att hon vidarebefodrade mailet till "nya antagningen", vad nu det är, och att kursen försvann på mitt elevrum på distans skolans hemsida. Jag kanske ska ta och kontakta dem, när jag har bestämt mig...

Idag ska jag försöka skriva klart två inlämningsuppgifter i Svenskan och läsa lite i Twiligt, utan att somna! Jag måste också få tag i chefen och fixa skjuts till jobbet imorgon och lite senare ringa pappa och höra om han vill/kan skjutsa mig till körskolan så att jag kan skriva in mig och han sedan följa med hem hit och planera med mamma hur de ska turas om att skjutsa mig till jobbet fram till årsskiftet. Jag längtar verkligen tills jag får eget körkort! Först måste jag ringa till körskolan och kolla om man ska betala på en gång och om det är några speciella papper eller uppgifter jag måste ha med mig. Men de öppnar inte förens klockan två, så fram tills dess ska jag plugga gärnet med Svenskan!



Tjingeling!




Pernilla

Ja tiden går fortare än vad man tror ibland :O

Åh vad roligt med körskolan, jag vill oxå börja ta mitt körkort! Men de kommer nog ta ett tag till :(



Shrek uppgiften gick fint :D Fick ett godkänt åtminstone på den, jag skrev lite utav de vi skrev på msn :)

Kram



PUBLICERAT: 2009-10-22, 15:28:52 | URL: http://pernillagyllander.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: