SKRIVET: 2009-10-23, kl 09:35:59 | PUBLICERAT I: Övrigt

Of to work then

Då var man inskriven på körskolan! Fick en tjock, blå plastmapp med en massa böcker, häften och informationslappar och betalningen skulle man bara göra så fort som möjligt till deras inbetalningskonto. Den 9:e November börjar Teorilektion 1, så från och med då och fem måndagar framåt är det körskolan som gäller vid fem tiden. Man kan hoppa in nu på måndag om man vill och börja med lektion nummer 5, men det känns faktiskt lite konstigt att börja läsa teori om motorvägskörning när jag fortfarande sitter kvar på parkeringarna och får motorstopp lite då och då... Då väntar jag nog hellre och kör allt från början. Imorgon är det dags för övningskörningstur nummer 3, wehoo! Sakta men säkert går det, ganska bokstavligt, än så länge. Hehe.

Snart blir jag hämtad av chefen som ska köra mig till jobbet. Det blir en molnig, kall och ensam dag ute på hagebyhöga idag tror jag. Det är visserligen löning idag för många, men jag tror inte att man ger sig ut frivilligt i det här vädret. Jag har tagit med mig lite skolböcker ifall det blir allt för tråkigt och har pratat med kollegan igår lite om vad som behöver göras på stället. Lördag och Söndag jobbar vi alla tre, det ser jag ju mera fram emot måste jag säga, och sen är jag ledig igen fram tills nästa Fredag. Så dethär ska nog gå måtligt smärtfritt att genomföra om man blickar framåt och klär på sig riktigt varma kläder!

Dags att packa ner matlådan, ha en toppen Fredag!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: