SKRIVET: 2009-10-15, kl 15:17:05 | PUBLICERAT I: Övrigt

I have a dream

Jag ska snart ringa till min Engelska lärare för att ha ett muntligt samtal på engelska. Som förberedelse har jag lyssnat på Martin Luther Kings tal "I have a dream", och där har du ämnet för samtalet. Vi ska dels prata om det, och dels om mina drömmar och mål, hur jag ska nå dem eller om jag kanske redan uppfyllt något mål i livet. Det ska bli spännande. Jag har aldrig pratat med min lärare, bara mailat in ett fåtal uppgifter som jag fått minimalt med respons på, och det som känns "jobbigast" (jag är trots allt ganska lugn, än så länge) är att jag på en gång måste starta samtalet på engelska. Hon är väl van och kommer självklart inte tycka att det är några konstigheter, men jag som inte känner henne och inte pratat engelska på säkert ett år (bortsett från förra veckan då det kom en leverans till jobbet från holland...) tycker ju att det känns lite konstigt. Men sånt där brukar ju ge sig efter en stund, så det ska väl gå bra. Dessutom ska vi prata om hur det går för mig med kursen, hur jag ligger till och lite sådär. Så det är väl bara att hålla tummarna för att hon är van med sena inlämnningar och hoppas att mitt "vocabulary" är bra trots att jag inte jobbat så mycket med de mindre uppgifterna varje vecka som jag kanske borde.

Dåså, pausen får vara slut nu, dags att förbereda sig och börja hänga i telefonen tills hon svarar.
Wish me luck!



"I have a dream. So I say to you my friends, that even thou we must
face the difficulties of today and tomorrow, I  still have a dream..."

"I have a dream that one day, on the red hills of Georgia, sons of former
slaves and sons of former slave owners will be able to sit down together
at the table of brotherhood."

"I have a dream, that my four little children will live in a nation where
they will not be judged by the color of theire skin but by the content of
theire caracter."

Martin Luther King, 1963


Karin

Det kommer att gå super bra! Jag hade också muntligt med min engelska lärare för nån vecka sen och det gick till och med bra för mig. Men as nervöst eftersom man inte känner läraren. Jag håller tummarna! (Y)



PUBLICERAT: 2009-10-15, 15:57:54 | URL: http://strelitzia.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: