SKRIVET: 2009-10-02, kl 19:59:40 | PUBLICERAT I: Övrigt

Internationella ickevåldsdagen

Jag sitter just nu och skriver ett engelska arbete som ska skickas in ikväll. Det handlar om frihet, vad det är osv. Innan jag började med uppgiften skulle jag lyssna på olika texter varav en handlade mycket kortfattat om Gandhi. Nu som först, när jag slog upp google så ser jag att det är den lille indien som gestaltar bokstaven G i googles logga. Vadan detta tänkte jag och höll muspekaren över loggan för att upptäcka att det idag är Gandhis ("var" kanske man ska säga, eller?) födelsedag! Dessutom är det idag just därför den Internationella ickevåldsdagen. Det du! :D Konstigt att man inte har hört något mer om det här tycker jag. Det borde marknadsföras mera så att det blir känt för alla. Hade jag vetat det i förväg hade jag nog planerat in en gandhi-kväll med film och lite eftertanke. Men nu är det väl bara att hoppas att världen har tagit tillvara på den här dagen och lagt ner allt som har med våld att göra just för idag, och kanske funderat en smula också. Tänk om någon som Gandhi kunde födas om igen i vår tid och hjälpa människor att förstå och "skänka" lite frihet till världen.

Nu dök två femtedelar av familjen Stenberg upp på loftgången med ciggen och groggen i högsta hugg, och Krister kom för en stund sen, så nu ska jag vara social :)

Trevlig helg!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: