SKRIVET: 2009-10-06, kl 15:44:50 | PUBLICERAT I: Övrigt

Mitt hem

Tänkte lägga upp lite bilder på de möbler jag har gjort i ordning i sommar och på rummet som sakta men säkert tar form. Visst saknar jag mitt rum, mitt hem, i Norrköping ibland, men "hemmakänslan" börjar infinna sig riktigt ordentligt här nu och jag stortrivs i mitt rum och längtar tills det blir lite mera färdigt så som jag vill ha det.
Enjoy!

(klicka för förstoring)


  
Alla tre möblerna, endast slipade.
Stolen och pidestalen köpte jag på återvinningen för en mycket billig penning. Pidestalen kostade 20 kr och stolen gav jag en hundralapp för! Bordet har jag fått av mamma som i sin tur fick det av sin farfar om jag inte minns helt fel. Det har funnits hemma så länge jag kan minnas. 


 
Några strykningar kvar, men lite färg kan göra underverk även för "fulfuru"!



Stolen blev tyvärr inte mera ompysslad än såhär. Den får står och vänta på balkongen tills det blir målarväder igen. Jag tänkte måla den svart och försöka hitta en rund, vit stolsdyna, lite halvtjock sådär med några knappar i. Den kommer passa fin fint till skrivbordet när den väl blir klar :)


 

Bordet måste jag säga att jag blev mäkta nöjd med, superglad att den lilla stjärnan som syntes på bordsskivan fortfarande går att urskilja också. Det har fått sin plats i rummet men väntar på sälskap från en soffa för att få kalla sig för soffbord. Än så länge ser det lite halvt missplacerat ut, men var sak har sin tid och vise versa...



Taskig bildkvalitet, men det här skrivbordet hittade jag på loppis för dryga tusenlappen. (Jag har inte målat det själv) Enkelt, rent, en ordentlig möble, lagom slitet och grymt snyggt, i rätt miljö. (Tänk om det kunde hålla sig såhär städat hela tiden också, suck...) Efter IKEA trippen sitter det också två svarta lack hyllor på väggen ovanför, därav den tänkta matchningen med svart stol.



Hem från IKEA hade jag även med mig den här byrån. Enkel, vit, snygg och helt okej pris! Dessutom en spegel med svart smidesram som inte hann upp innan bilden togs.


Var inne i en nyöppnad liten butik här i stan som heter Josefinas rum förra veckan och impulsshoppade en skitsnygg lampa och en gammaldags gråsliten bordsklocka. Helt klart nya favorit affären när det gäller detaljinredning. (Alla krukorna på bilderna är köpta på jobbet).

 


Nu är det kanske dags att göra det jag skulle göra idag. Det står städning och plugg på schemat, time to get to it!


Pernilla

Det ser jätte fint ut! :)



PUBLICERAT: 2009-10-06, 15:52:05 | URL: http://pernillagyllander.blogg.se/
Karin

Vad fint du får det! :) Mitt rum ser förfärligt ut, men jag ska snart lämna det! Jag har absolut inte tid att fixa och dona med det. Har tyvärr inte så mycket tid överhuvud taget. Men om nästan två veckor så kan jag kalla mig själv för arbetslös så då har jag all tid i världen till allt! Haha



PUBLICERAT: 2009-10-06, 16:53:37 | URL: http://strelitzia.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: