SKRIVET: 2009-10-21, kl 18:03:19 | PUBLICERAT I: Övrigt

Soffdag

Shoppingturen i Måndags gick heelt okej. Jag måste väl erkänna att jag faktiskt spenderade lite utöver min budget. Ett fåtal impulsköp, resten var sådant jag planerat att köpa. Men det är väldigt sällan jag ångrar impulsköp och även den här gången tycker jag att jag fick tag i riktigt bra grejer. Självklart hade det passat bättre att köpa dem när plånboken inte var så tunn, men jag jobbar ju och tjänar pengar och jag gör ju faktiskt ett medvetena val när jag spenderar dem, impuls som planerat. Det är ju inte så att jag ligger i diket totalt.

Jag köpte i alla fall två linnen på gina som funkar likväl till party som till vardags. Det ena tror jag skulle vara skitsnyggt under en kavaj eller liknande, men Hanna tyckte att jag bara skulle ha linnet. Jag känner mig så naken i endast tights och linne. Dessutom äger jag inga passande skor med klack (bara sommriga, silvriga balskor), så då känns det lite tunt. Men som sagt, plånboken får nog ha lite mera att säga till om nu, så det blir nog inga flera inköp. Jag köpte också en tun, långärmad boleroliknande kofta, så jag har nog min outfit klar :)  Inget superspeciellt, men huvudsaken är ju att man känner sig snygg, bekväm och har ROLIGT, och det kommer jag deffenitivt att ha! Det är ju inte varje dag lillplutten fyller 18 inte! Nu för tiden är det ju tyvärr inte heller varje dag man träffar vännerna från Norrköping, så det här ska bli riktigt roligt!

Vilket linne tycker du att jag ska ha?
De är inte riktigt lika slappa nertill som de ser ut på dockorna.
Till blir det svarta vanliga strumpbyxor, örhängena som syns på
profilbilden, ett gäng silver/svarta armband, svarta låga boots
och eventuellt lockigt hår. Det känns naket!


Idag har jag haft en riktig slödag. Jag har fått en hel del gjort men ändå haft det sådär gött. Gick upp tidigt, klädde mig i mjukis och skippade sminket, åt en låååång och ordentlig frukost och sedan gick jag till tandläkaren i tid klockan nio men fick vänta 25 minuter innan jag blev inkallad. Sedan gick jag hem med halva ansiktet bedövat och satte mig i soffann med Twiligtht boken som jag läser i min engelska B kurs, somnade efter ett kapitell, blev väkt av att mamma kom hem på lunch runt tolv tiden och vaknade inte till ordentligt förens klockan var två. Då blev det mat, kladdkaka och sedan dess har jag suttit i soffan med resterna från gårdagens Ben & Jerry's och läst lite svenska och börjat skriva på ett arbete som jag i skrivande stund har tagit ett litet avbrott från.

Nu ska jag fortsätta min slökväll med plugg och sen se om jag får tag på min goding som sa att han hade en överraskning att visa mig idag. Undrar vad det kan vara!
Ha det bra! :)


Pernilla

De gråa tycker jag :)

Men båda vad riktigt snygga!



PUBLICERAT: 2009-10-21, 21:05:12 | URL: http://pernillagyllander.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: