SKRIVET: 2009-11-04, kl 20:04:10 | PUBLICERAT I: Övrigt

Döfläsk och CV

Idag hade jag totalt sex besökare på jobbet, varav hälften handlade. Det ni! Dagskassan blev inte speciellt katig kan jag lova. Nu är jag i alla fall hemma i värmen, har krupit upp i sängen under en filt och sitter och väntar på kvällsmaten som förbereds i köket. Idag har jag börjar fundera allvarligt på att börja träna, på gymet som faktiskt inte ligger mer än två kvarter härifrån, så det är väl på tiden. Jag ska köpa ett 15-kort och försöka sätta igång i veckan som kommer :) Jag tänkte försöka varva med simmning så att jag inte tröttnar, döfläsket behöver röra på sig!

I kommande veckan ska jag också gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig igen. Nu när Engelskan tar slut så innebär det att jag kommer ha mycket mera ledig dagtid, men eftersom jag inte har körkort eller bil än så har jag ingen möjlighet att jobba mera än vad jag gör ute på Hagebyhöga. Jag kan ju inte bara gå hemma och trots att jag trivs jättebra där ute så kan jag inte förneka att det skulle vara såå mycket bekvämare att ha ett jobb inne i stan. Så nästa vecka blir det att skriva färdigt mitt CV och börja leta möjliga arbetsplatser. Man lär väl få gå runt och dela ut CV:t eftersom de inte finns speciellt många jobb på platsbanken som jag är kvalificerad för. Men jag ska i alla fall jobba året ut på Hagebyhöga som minst, sen får vi se :)

Jaha, ska man se på bönderna ikväll eller ska man kanske leta upp någon bra film, eller kanske göra det man borde - PLUGGA! Jag har ett fyra timmars engelska prov sk. "Final Exam" på Fredag och mina gramatik kunskaper är minst sagt bristande. Det blir kanske lite av båda då :) Nu är det kvällsmat!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: