SKRIVET: 2009-03-22, kl 15:45:42 | PUBLICERAT I: Övrigt

Nytt!

Här kommer först och främst den utlovade bilden efter hårfärgningen =)



Sen tänkte jag ta och berätta lite om det senaste. Det är nämligen så att det har dykt upp ett nytt namn i min lilla värld, Under mina tre veckors APU i Örebro fick jag chansen att börja lära känna en ny liten filur. Till dig som inte redan vet vad detta handlar om kan jag bara tillägga att det inte är systersonen Anton jag pratar om. Honom fick jag ju vara med varje dag :D! Detta nya namn är Krister, som har levt i nästan 22 år mer än Anton, och honom kommer ni med största sannolikhet att få höra mera om framöver.

Jag tänkte inte gå in så jätte mycket på det här för tillfället, utan mjukstarta lite med att berätta läget och kort tala om vad tiden tillsammans med honom har haft att erbjuda hittils. Vi sågs första gången i hans hemstad Karlskoga som inte ligger mer än 25 minuters bilresa från Örebro (där mina Ölandstjejor Lena och Linda också bor). Då blev jag bjuden på mat, en liten guidning av staden, prat och mycket trevligt sälskap. Kort efter det dök han upp en eftermiddag i Örebro då det blev ett biobesök. Veckan därpå var Måndagen detsamma som min födelsedag och jag blev då inbjuden till Karlskoga och hem till Kristers fina lilla etta. Den eftermiddagen innehöll blommor, matlagning, film och tårta! Överraskning på överraskning! :)  Slutet av den veckan betydde hemfärd för mig till Norrköping igen och därmed att det skulle bli svårare och dyrare för oss att träffas igen. Detta stod dock inte ivägen så länge. Här om dagen, närmare bestämt i Onsdags då jag hade studiedag som också på Torsdagen, så anlände denna härliga människa till Norrköping! Det blev tre supertrevliga och mysiga dagar med milslång promenad i underbart väder, matlagning och restaurangbesök, fika, citybesök,  mycket mycket skratt och filmtittande i sälskap av Eira. Det var inte helt lätt att lämna honom på stationen i Fredags kväll då det var dags för honom att åka hem och slutföra sin jobbhelg. Särskilt inte då det var högst troligt att vi inte skulle kunna ses igen inom de kommande fem veckorna. Men det vet ni vad, det ordnade sig igår! Nya biljetter är nu bokade och Krister gör éntre i Norrköping igen redan om en vecka! :) 

Nej nu tycker jag att ni är lagom uppdaterade för tillfället. Men om du håller lite utkik här så kanske det dyker upp en liten bild på den här härliga mannen snart ;) Dessutom kommer ni nog att kunna läsa lite om honom då och då :)

Nu ska jag fortsätta att beta av helgens "att göra". D.v.s plugga gärnet och ta hand om tvätten!
Trevlig söndag på er! :D


christina

Härligt Elin! Gläds med dej! Lycka till och njut av livet!

kram chr.


mor

Ska bli kul att se dej på riktigt, svårt med färg"sanningen"på foto men inte helt tokigt, tror jag !



Kramar mor


Linda

aaaaah vad kul!!!! :D

Å fin vart du ihåret!

Det här med öland är fan invecklat men jag har fått min sem.ersättning iaf! Men vi får höras vid på msn eller fonen så ska jag förklara! :)

Kramar



PUBLICERAT: 2009-03-24, 16:24:22 | URL: http://adnilz.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: