SKRIVET: 2009-01-28, kl 20:30:14 | PUBLICERAT I: Övrigt

Bröllop på lektionstid

Förmidagens schema bestod av sovmorgon och en ganska meningslös Ekonomilektion, som för mig gick ut på att klistra upp kvitton på vita A4 papper. Det kallades visst bokföring, mycket mer än så förstår man inte på dessa lektioner kan jag lova. "Kredit och Debit" är två ord som ringer i mitt huvud, men de är också de enda klockorna som ringer när jag försöker minnas vad jag lärt mig, ord. Dock ska tydligen alla i klassen ligga på minst VG, huh!?

Eftermiddagens fyra lektionstimmar spenderades på att färdigställa ett Bröllopsprojekt som skulle innehålla:
* En Brudbukett
* Ett Corsage
* och En skriftlig inlämningsdel med Analys, skisser och hela kittet.
Vi har själva fått planera arbetena och beställa blommor efter en given budget, som denna gång låg på 400 kr/elev.

Det här är klänningen och bilden som jag utgick ifrån. Allt ska analyseras och byggas utefter den. (Inte bästa kvalitén, I know)




Såhär ser mitt färiga reslutat ut.
Efter att, som vanligt, ha överskridit den utsatta tiden med ca 20 min och stressat ihop Corsaget. Halvnöjd måste jag säga, men ändå... Nöjd :)




Så såg den skoldagen ut.
Efter det begav vi oss till stan en liten sväng, tog en matbit och ett par skratt på donken och så hem igen.
Och nu sitter jag här...
Med tio saker i huvudet som jag borde göra, och NU ska jag nog sätta igång!

Tjingeling!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: