SKRIVET: 2009-01-31, kl 21:38:40 | PUBLICERAT I: Övrigt

Läskande

Jag fick plötsligt, efter dagens sliskiga småätande ur gårdagens godispåse, ett extremt sug efter något friskt, saftigt, läskande, kallt och gott. Ja jag vet inte riktigt. Men jag började googla bilder efter vattenmeloner och färgstarka drinkar, samtidigt som jag hade min nyligen införskaffade balklänning i tankarna. Tog mig en titt ibland en massa sparade fina bilder från Cult Designs hemsida/blogg med en massa färgsprakande bordsdukningar och efterätter och blommsterarrangemang. Jag hittade där en bild som jag tyckte speglade stundens känsla på ett mycket bra sätt.
En på något sätt glad och uppiggande bild med inslag av alla de smaker och tankar som uppslukar min fulla koncentration just nu.



Det ser sött och riktigt fräsch ut. Med sött kanske jag ska tillägga att jag inte menar smaken söt, utan utseendet, om du förstår. Dessutom, om jag inte minns helt fel, så tror jag att man någonstans bland de nyanser av grönt som finns i bladen av citron meliss kan hitta en ganska exakt matchning till färgen som blev på min balklännin! Modellen är den samma som jag lagt upp här tidigare, men istället för den lila så blev det i en klargrön färg. Som alltså ungefär motsvarar den gröna lilla "klicken" på bilden.

Jaha. Om jag skulle ta och leta reda på något att släcka detta begär med i kylskåpet och avsluta dagens pluggande. Det började en film på tv 3 (tror jag) för några minuter sedan som jag tänkte att jag skulle se. Imorgon hoppar jag på pluggandet igen med lite ny energi!

Om du råkar ha lite sorbeglass i frysen kan du väl skicka en liten skål till mig? Det vore himla snällt. Tror inte att jag hittar något i den stilen bland mina köttbullar eller leverpastejspaket...

Tjingeling!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: