SKRIVET: 2009-02-17, kl 02:22:29 | PUBLICERAT I: Övrigt

Seven pounds


Se trailern - klicka här -

Jag bara måste tipsa om denna sjukt bra film !!


Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva eller sammanfatta den. Det går knappt att säga något om handligen utan att avslöja för mycket. Det var några tillfällen i början då jag undrade om jag hade missat något, om jag hade råkat spola förbi någon del av filmen eller om jag hade råkat börjat med CD2. Men nejdå, det hade jag inte. Jag undrade vad det hela egentligen skulle bli och det kändes mest som små pusselbitar som inte gick att placera, ännu. Trots det hölls mystiken uppe och jag var helt fast. Även att jag stundtals inte förstod ett smack.

Men så tillslut, efter en hel del frågor, några små ledtrådar, drama och underbar men hjärtskärande (bokstavligen) romantik så började små och stora bitar att falla på plats. Det var egentligen inte förens de sista 10 minutrarna som jag verkligen förstod och då höll jag andan. Riktigt gripande.

Ja, jag förstår att det kanske låter som en ganska vanlig drama rulle. Trådarna vävs ihop mot slutet och då förstår man vad den första scenen handlade om. Men nej, det här var verkligen ingen vanlig film. Jag har aldrig sett något liknande och jag kan starkt rekomendera den!

God natt :)


Laiso

Eh! Imorse när mamma väckte mig sa hon: Gissa vem som kommer hit i April? EH!!!

Stämmer det? Har jag drömt? Eller var det hon som ljög?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: