SKRIVET: 2009-02-08, kl 00:20:26 | PUBLICERAT I: Övrigt

Premiär!

Idag var det premiär på flera håll, men jag tänkte bara nämna det ena för tillfället. Ni har kanske inte missat våran utställning, eller va? ;) Jo så idag var det premiär! (Bilder kommer förhoppningsvis imorgon) Vi fyra i projektgruppen som bor på elevhemmet möttes strax efter halv nio imorse och bar in det sista i Linas bil som skulle ta oss till Lindens köpcentrum. Jag och Karin var "uppklädda" i likadana gråa tröjor och leggins medans Lina och Carro kom vankandes i mjukisbyxor. Det kändes lite surt måste jag ju säga, men med tanke på vad som väntade mig och Karin så kände jag mig ändå otroligt pigg och peppad.

Bilen parkerades och vi greppade vad vi kunde och gick in i den knappt öppnade gallerian. Butikernas galler var nerdragna och i passagen där våran utställning skulle befinna sig stod våra lånade fotoväggar så snällt och väntade på oss. Det var en härlig och mysig kännsla på något sätt. Här stod vi, fem sistaårs elever på gymnasiet (My anslöt också när vi kom dit) mitt i centrum i en på sätt och vis ännu oöppnad galleria, på norrköpings bästa utställningsplats med tanke på den konstanta strömmen av folk, och skulle visa upp vårat skolarbete.

Efter lite diskussioner och resonemang hit och dit fick vi till en bra placering av väggarna och ganska precis fem i tio, när affärerna öppnar, var vi färdiga med bilderna, godisskålarna var fyllda och röstlapparna låg redo för våran första bedömning. Lina och de andra gav sig av för att återkomma vid halv två tiden då vi skulle byta pass medans jag och Karin högg tag i de första besökarna. Sedan gick det fort! Lite småsega stunder är klart att det blir, men aldrig något långvarigt. Godisskålarna fylldes flitigt på tills vi insåg att vi nog borde spara lite på ressurserna till morgondagen, röstlapparna gick åt som smör i solsken och skratten klingade tätt. Det var riktigt, riktigt roligt! Man har ju inte vågat hoppas för mycket, men vi fick verkligen mycket possitiv respons! "Gu va roligt", "Vilken annorlunda grej, det var ju kul", "Vilken kul ide med röstningen", "Ja men då måste jag ju rösta" Var några av de kommentarer vi fick när vi förklarade vad vi kom ifrån och vad vi höll på med. Många frågade om hur det är med jobb efter studenten och vi fick även höra en och annan historia om Indianer, fördelen med att vara handikappad och annat spännande av pratglada besökare. Kristina från elevhemmet kikade förbi en sväng, likaså några florister som vi fått göra reklam hos, och Ola dök upp med föräldrar en sväng precis när vi skulle gå. Åldern på besökarna var faktiskt mycket varierande och det förvånade mig att pensionärerna nästan tog större nävar ur godisskålarna än småbarnen. Är man vuxen och bestämmer själv så är man! haha. Men som sagt - Riktigt roligt!!

Kvällen spenderas hemma hos Mamma i Motala och imorgon åker jag in till Norrköping city igen för att hoppa på mitt pass vid tvåtiden. KOM OCH TITTA! :D Vi håller på ända till stängningsdags och om du röstar har du ju chansen att få hem din favoritbild!

Nu är klockan mycket och Elin är trött.
God natt allihopa - vilka ni trogna läsare nu än är! =)
Hoppas att vi ses i Linden imorgon!


Maria

Hej hej!!

Jag tycker du kan säga till din kära syster att gå ut på FB snart så man får veta lite om bebis :)

Namn å bilder vore inte fel :)



PUBLICERAT: 2009-02-08, 15:46:51 | URL: http://bijeda.bloggagratis.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: