SKRIVET: 2008-10-18, kl 13:03:22 | PUBLICERAT I: Övrigt

Vart ska jag sätta fötterna?

Imorse var jag duktig och hade satt ett alarm på halv nio för att komma upp. Dock snoozade jag i nästan två timmar. Inte riktigt planerat. Men bättre det än att jag hade sovit till klockan två som man brukar kunna göra på helgerna! Dagens planerade sysselsättning gjorde sig påmind så fort jag skulle kliva ur sängen. När det inte finns någon plats att sätta ner fötterna på, då behöver man nog städa, eller vad säger du? Eller när man har plockat bort lite på skrivbordet så att man kan röra på tangentbordet och höra hur det knastrar under det. Eller, det kanske är dags när tre veckors frukostsmulor ligger på golvet, eller när disken börjar lukta. Hahaha, okej, nu låter det faktiskt lite äckligare än vad det är här på mitt rum. Men bara lite ^^

Nu har jag i alla fall klarat av disken, städat lite i köket, bäddat, plockat bort lisas övernattningsmadrass som legat här i några veckor och samlat dam, sorterat all smuttstvätt och småplockat lite. Men jag har fortfarande en heeeel del kvar.

Senare i eftermiddag kommer som sagt Min mor och syster på besök en sväng. Ääääntligen! Min syster har varit här en endaste gång sedan jag flyttade hit, för två och ett halvt år sedan. Så nu är det verkligen dags :) Dessutom har jag inte sett magen än :O så det är VERKLIGEN dags. Det är ju min syster liksom! :D

Det kanske är bäst om jag sätter igång med städningen igen, så att jag hinner klart innan dom kommer. Jag är ju inte den snabbaste precis! Men nu känner jag mig riktigt på G faktiskt, så det ska nog gå bra :D

Tjingeling!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: