SKRIVET: 2008-10-27, kl 23:04:15 | PUBLICERAT I: Övrigt

Helgen och så

Jo det var väl så att det blev lite väl långt kanske. Haha. Jag förstår att det inte är så många som orkat läsa det. Men men, det får ligga kvar, om någon nu ändå skulle bli sugen :)


Helgen
har gått ganska snabbt. Nu närmar sig till och med Måndagen sitt slut, och om två dagar, endast två dagar, åker jag iväg till Karlskoga, eller charleswood som de kallar det för där borta :) När man skulle behöva ett extra dygn eller två, ja då går tiden såklart som fortast... Men det ska bli mycket roligt att komma dit!


I Fredags skulle i princip hela klassen ut på Hugos för att fira Emma, som fyllde 18 i Lördags. Grattis i efterskott Emma! Jag, Sandra och Karin gjorde oss iordning här hemma för att sedan förfesta en sväng hos Ola. En mycket trevlig förfest måste jag säga, med både dans och lite skönsång :D Väl på nere på krogen tog vi oss varsit litet att dricka och satte oss utomhus en stund. Men efter att Sandra hade varit iväg och pratat med en gammal vän ett tag så kom Sofia springandes till mig och sa att hon hade gått och ramlat. Jisses tänkte jag, inte nu igen. Vad är det här? Som tur var hade hon inte gjort illa knät den här gången, men hon fick sig en rejäl bula vid ögat och ett vackert "litet" skrapsår på ena benet, och ett par vackra blåmärken ;) . Så det blev taxi hem efter en liten stund, och jag lagade mat till mig och Sandra. Karin gjorde klokt i att gå och lägga sig när hon hade pratat klart med tobias. Somnade var det i och för sig fler som gjorde, haha. Sandra tog inte många tuggor på maten hon innan jag började höra hur hon snarkade så sött ^^ Så det blev läggdags även för oss :)


Lördagen.
Vad sjuttan gjorde jag i lördags... Jo! Jag satt och planerade att jag skulle åka till affären i några timmar. Jag tyckte konstigt nog att kylen behövde fyllas på. Jag lovar, det går knappt in en pryl till där nu! Men det känns bra faktiskt. Skönt att ha lite att välja på. Dock blir det nog en del som blir gammalt nu när jag åker iväg, så jag får väl äta som tusan nu tisdag och onsdag. Men i alla fall. Sen lagade jag väl mat då i vanlig ordning. Det blev någon slags kyckling"grattäng" med lite äpplebitar, appelsinsaft, tomat och annat gott. Lägger in en bild på det här nere. Nejmen, jag tror att jag annars hade en ganska händelsefattig lördag. Pluggade lite och avslutade dagen med att titta på film och smaska lite vindruvor.


Söndagen
var verkligen en typisk söndag känns det som. Ni vet, när man inte riktigt tar sig för att göra något, och tiden bara verkar försvinna, fast än att dagen verkar jäääätte lång. Jag var väl lite seg helt enkelt. Jag satt nog mest framför datorn. Men lite plugg fick jag faktiskt gjort. Maten bestod av gårdagens rester. Jag hade en kort men intressant liten diskussion med far min på eftermiddagen utifrån det där fasligt långa inlägget som ploppade upp här i lördags. Han och mamma verkade vara de enda som orkat sig igenom det, och jag får väl kanske passa på att välkomna dem till min blogg! Här ska ni få läsa om den hemska sanningen om er dotters vardag! Haha, nejdå, det ska jag behålla för mig själv ;) Skämt och sido, känn er välkomna mor och far!



Och nu var Måndagen slut och klockan är över 23:00, så håll tummarna för att jag hinner slänga ut det här innan internet dör! Måndagens händelser får ni väl läsa om imorgon.

God Natt


Mor

man tackar och återkommer/morsan



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: