SKRIVET: 2008-10-20, kl 22:31:17 | PUBLICERAT I: Övrigt

Mer av det här tack!

Det har egentligen inte hänt något särskilt den här dagen. Jag klev upp, efter ca 40 minuters snooz, tog en dusch, gjorde mig iordning och han med en sån där seriös underbar frukost. Till skillnad från de oootroligt amitiösa som brukar kunna bli när man är lite stressad och inte har mer än 20 meter till skolan ner för en trappa - en knäckemacka i handen. Näe, idag blev det två mackor rikliga med pålägg och en talrik fil med müsli. Mmmm. Man känner sig sådär härligt pigg och på G efer en sådan frukost :) Inte sant? Dessutom gör det ju sitt att jag idag inte nöjde mig med mjukisbyxor, håret i en knut och en tjocktröja. För omväxlings skull! haha.




I alla fall.
I skolan flöt allt på som vanligt. Två religionslektioner, en på förmiddagen och en på eftermiddagen, med en floristiklektion emellan var det enda som var på dagens schema. Och så förstås mentorstiden då vi fick lite information av olika slag. Bland annat att vår klass troligvis kommer ha vår studentskiva på Palace! Enligt Molly är det tydligen den största nöjeskrogen i sverige eller något liknande :O Jag måste hört fel, eller minnas fel, det känns lite otroligt, men stort lär det ju vara i alla fall! Jag tror att det kan bli supertrevligt och jättemysigt :) Vi får bjuda in / sälja biljetter till alla vi vill ska komma, typ släkt och vänner, och så blir det en sjujädrans fest för oss florister! ;)  Inte nog med det. Den 16 maj blir det även en studentkryssning. Grymt kul!! :D
Efter skolan så följde Karin med mig in på rummet en sväng och satt och prata lite. Vi gjorde ett test på varandra ur tidningen Chili, och asså, jag måste bara skriva mitt resultat här. Jag är inte riktigt säker på vad testet gick ut på. Men stämde gjorde det i alla fall på mig!

Det blev nästan som ett slag i ansiktet... Men det kan man faktiskt behöva ibland =) Såhär stod det:

" Du är galet ambitiös och målmedveten men kan mycket väl glömma bort att man inte kan schemalägga spontanitet och slump. Ge lite utrymme för att träffa nya människor, eller hänga lite mer med gamla vänner som ofta får stå tillbaka för att du inte har tid att träffa dem. När du väl är ute och roar dig, vilket händer, så ta det lugnt och se till att ha kul. Det är ingen tävling, du behöver inte prestera. Softa lite, och var öppen för förslag och idéer, till exempel på aktiviteter som kan krocka med ditt redan uppstyltade schema."

Visst stämmer det sjukt bra!? Jag måste nog ta och stressa ner lite, och inte hela tiden tänka att jag inte har tid. För då får jag ju ingen tid. Eller jag tar mig liksom ingen tid. Även som den skulle finnas så tycker jag att det är så himla mycket annat jag måste göra, så jag prioriterar dumt nog bort den där spontaniteten och slumpen för att hinna med allt.
Nej Elin, nu är det dags att tänka om!


Något jag faktiskt har förbättrat mig med sista månaderna, jag måste nästan ge mig själv lite beröm, är matlagning! :) Det blir allt fler middagar av den sorten som är aningen mer avancerade än köttbullar och makaroner eller wook och fiskpinnar. Visst är det gott med sånt också, men det blir lite ensidigt efter två år måste jag säga. Så efter att jag i helgen fyllde kylskåpet, så att det faktiskt ser ut som ett riktigt kylskåp, hade jag ganska mycket att välja på idag när magen började kurra. Karin gjorde mig sälskap ut i köket medans jag bar ut mitt lass med ingredienser och tjatade på henne att hon också borde laga något. Något annat än toast ^^.




Dagens recept såg ut ungefär såhär:
* 2 bitar av någon slags schnitzel. Typ skinkschnitzel. Skuren i bitar
* totalt 1½ paprika röd,gul och grön. Skuren i långa skivor
* ca 4 skivade champinjoner
* 1 vitlöksklyfta
* ca 1 tomat
* lite fetaost
* knappt 1 dl matlagningsgrädde
Tillbehör: Bulgur.

Allt utom Bulgur rörde jag ihop i en stekpanna och lät puttra lite. Det blev riktigt, riktigt gott! :D

Medans jag höll på med maten och Karin hade bestämt sig för att göra det samma så kom Sandra och sa God morgon, typ :) Det blev en mycket mysig köksstund där med mycket prat och skratt, och det var nog ungefär här jag började känna att detta var en mycket bra dag överhuvudtaget ^^  och bättre blev det! För första gången på, jag vet inte hur länge, pluggade jag idag på ett prov som inte är förens på Onsdag, alltså om två dagar! Jag måste erkänna att det låter riktigt dåligt, det är det också, men... det har liksom bara alltid varit så. Jag har hankat mig fram ändå och för det mesta går proven bra och i slutändan också betygen:) Men nu känner jag mig lite extra redo och föreberedd. Underbart!

Så vi satt i alla fall där, inne hos Sandra, alla tre och hjälpte varandra och grejer. Vad mycket lättare det går ibland när man hjälps åt :) Underbara vänner har jag! Tack för hjälpen ska ni ha! Ni vet att, trots att ni kanske lever på toast, röker, skolkar lite, pluggar i sista stund (vilket jag också gör!), och läser långa prediktexter utantill så har ni många underbara sidor och egenskaper, och jag älskar er i alla fall! :) <3




Jaa, den här dagen sätter ett stort léende på mina läppar! Inte för att något särskilt har inträffat, utan helt enkelt bara för att jag känner mig.... lugn. Jag har fått gjort det jag skulle. Lagat mat och pluggat. Och jag har tillbringat den med dom bästa, genom mycket skratt, givande diskussioner och ett gemensamt angagemang för lite skolarbete, haha :) Mys är ni flickor <3 och nu blir det förhoppningsvis någon form av fortsättning på den här underbara dagen. Det var bara Sandra och jag som ville ta ett brejk och blogga lite medans karin tog en dusch. Så nu ska jag kila in till någon av dem och se vad som händer :)

Mer av sånna här dagar, tack!


(Jag kan nu medela att vi ska in till Sandra och kolla på filmen "Pay it forward" som tydligen ska vara mycket bra och enligt S och K skulle jag älska den! :D )



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: