SKRIVET: 2008-11-21, kl 17:21:32 | PUBLICERAT I: Övrigt

"Ursäkta, du skulle inte vilja byta nummerlapp med mig?"

Nu är klockan snart halv fem. Jag har precis pratat med mamma om min ekonomi vilken jag var lite orolig över. Jag hade blandat ihop två sparkonton och på så sätt trott, med tanke på saldot, att jag gjort av med hela min lön från i sommras! Som tur var så hade jag bara misstagit mig :) Lite rörigt kanske? Allt var i alla fall som det skulle, och jag HAR RÅD att åka till Gambia efter jul!!! :D

Karin och jag kom hem för ungefär en halvtimme sedan, vid fyra, efter att ha gått från Ola hem till oss i nollgradig kyla. Burr!

Vid halv nio i morse tog vi buss och spårvagn ner till resecentrum. Jag skulle följa med Karin och fixa lite. Efter ungefär 40 minuter åkte vi tillbaks till stan och SEB banken där Karin skulle skaffa sig ett VISA-kort. Det var typ 40 minuters väntetid där innan det blev Karins tur så vi hade gott om tid till prat och skratt. Bland annat berättade jag för Karin om en gång i höstas när jag hade praktik i Vadstena och skulle gå till banken där och växla pengar.
 Det var ganska mycket folk före mig så jag satte mig ner och väntade på min tur. Efter någon minut kommer det in ett tant och en farbror som sitter i rullstol. Hon "parkerar" sin man för att springa iväg ett ärende medans de väntar på sin tur. Tiden går och tillslut är det jag som står på tur. Men typiskt nog så lyckas jag drömma mig bort och inte vakna till förens bankmannen precis tryckt på knappen igen och nästa kund står vid disken. Attans! Det roliga i det hela var att jag nu började fundera ut hur det skulle bli med nummerlapparna och hur jag skulle göra för att inte verka tränga mig nästa gång han tryckte på knappen. Inte fasen tänkte jag på att jag kunde visa upp min lapp och bara säga att jag missade det. Nej, utan jag gick fram till farborn i rullstol och trodde att jag var jättelogisk när jag bad honom byta lapp med mig eftersom jag hade missat mitt nummer! (Han hade det sista numret i kön). Han försökte väl tala om för mig att det numret redan hade varit, men dum som jag var och helt säker på att jag tänkt rätt sa jag bara något i stil med "Jo, men jag missade det".
Hahaha. Stackarn! Han måste ha trott att jag försökte blåsa honom eller nåt. Och jag undrar vad alla andra där inne tänkte! Det var sådär pinsamt tyst så alla hörde mig! Fy va jag skämdes när jag sekundrarna efter förstod mitt misstag, och fy va Karin skrattade när jag berättade om det för henne inne på banken förut idag! haha. En aning typiskt mig, eller vad säger du? ;)

När vi satt där inne och väntade så kom Ola och gjorde oss sälskap, och när Karin hade fått sitt Nya bankkort gick vi vidare till Carlings. Det är ju utgång som gäller imorgon kväll (!) och Ola ska ut ikväll också, så vi gick dit och hämta fribiljetter till HUGO. Bra bra! Efter lita andra ärenden kände vi att det började kurra i våra magar. Men Karin hade i princip lyckats göra av med sina sista pengar under dagen så min första tanke, att käka på stan, fick vi skjuta upp till en annan dag. Det blev att jag köpte med mig "lite" Bacon och Ostsås och så gick vi upp till Ola för att laga mat. Ola stod för pastan, jag för matlagningen och Karin och Rickard för sälskapet :) Sen satt vi i Olas enormt gigantiska lägenhet alla fyra och pratade och myste. Haha. Den där lägenheten alltså. Hall och "kök" i ett! Två bärbara spisplattor fick man först plocka fram ur botten av ett skåp. Sen öppna badrumsfönstret och badrumsdörren för att lägenheten inte skulle osa igen, och så fick man hålla sig på ca ½ kvm med matlagningen. haha :D Men gott blev det i alla fall, och trevligt hade vi. Sista 10 minutrarna låg vi alla fyra ihopkurade under en filt i Olas tvåsittssoffa! Sen skulle värden på lektion och jag och Karin började promenera hemåt. Fy fabian va kallt det var!

Nu är klockan strax efter fem. Det var nio timmar sedan vi gick hemifrån. Herregud. Hade man sovit så länge som man brukar kunna göra en helgdag hade ju klockan varit närmare nio nu. Men en mycket härlig dag har jag haft med mycket härliga vänner, tack hörrni :) <3

Det är väl dags att börja skriva lite på den där Novellen som ska lämnas in om drygt en vecka. Jag kan bara inte riktigt komma igång. Har några små idéer, men jag har lite svårt att bygga ut dem till en hel story. Kom gärna med tips! :)

Först ska jag gå och väcka Karin. Jaa, jag anar att hon har somnat. Hon svarar inte på msn så jag skulle inte bli det minsta lilla förvånad om hon har slängt sig i sängen och "råkat" slumra till. För om hon skulle prata med Tobias så skulle hon ändå se msn, och höra av sig på något sätt, och nu var det så pass länge sedan jag skrev att jag knapt ser några andra allternativ. Haha :D så typiskt henne <3



Ha en underbar Fredagkväll alla! Jag återkommer nog lite senare med några bilder från dagen :)
(Om jag lyckas få liv i Karin...)

Kramar!


Karin

hahha ja du hade rätt jag hade lyckats somna ^^



PUBLICERAT: 2008-11-21, 18:23:04 | URL: http://Karinsnyaliv.bloggspace.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: