SKRIVET: 2008-11-15, kl 23:01:03 | PUBLICERAT I: Övrigt

Nu lyxar vi till det!

Idag fick jag och Eira följa med Karin och hennes föräldrar, som var här och hälsade på, till Ica Maxi ute Ingelsta. Vi åkte ifrån elevhemmet strax efter två och det dröjde två timmar tills vi satt i bilen igen på parkeringen, med bagageutrymmet PROPPFULLT! Nio påsar för att vara exakt. Plus två förpackningar med Euroshopervatten, á sex stycken 1½ liters flaskor, (det vill säga 18 liter vatten) och en megastor förpackning toapapper. Hahaha. Det ni! Det blev lite pusslande och det var precis att allt gick in.

Det kändes skönt när jag kom hem och packade upp mina påsar och plockade in i kyl och skafferi. Aah, den synen. Knapt en tom fläck på hyllorna. Däremot känns det inte riktigt lika bra att mer än hälften av de pengar jag hade för tillfället nu är borta. Eller, omvandlade till föda, vilket känns bättre att säga. Kan du gissa hur mycket jag handlade för?

Efter att ha packat upp all mat och pratat lite med Sandra om helgens bravader så började jag och Eira laga lite mat. Jag kokade "lite" tortelini och värmde tomatsoppa och blandade ihop. Det blev dock snarare tortelini med tomatsås är tomatsoppa med tortelini. Men men, gott smakade det i alla fall, och det är ju huvudsaken. Till det rostade jag lite bröd och hälde i och en liten creme fraich klic (hur det nu stavas...) och lite basilika. Jummie! Värt att prova.

Till efterätt lyxade vi till det ordentligt, jag och Eira. Det blev smält blockchoklad och en massa smått och gott. Honungsmelon, äpplen, frysta jordgubbar och hallon, banan och en appelsin. Det ni! Nu återstår endast all disk. Som vanligt. Sen har jag laddat upp ett avsnitt av Gossip Girl som jag nog ska götta mig lite med innan jag går och lägger mig.

Ha trevlig kväll och en härlig Söndag allihopa!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: