SKRIVET: 2008-11-17, kl 21:45:58 | PUBLICERAT I: Övrigt

Det svarta hålet slår allt!

Det blir ett snabbt sammanfattande inlägg nu. För sen ska Karin och jag, efter mycket om och men mysa ner oss och kolla på film =)

Förmiddagen bara sprang förbi. Jag gick upp ovanligt tidigt. Eller, ovanligt nu för tiden i alla fall. HALV SEX! Inte klokt. Den senaste tiden har jag gått upp ungefär en halvtimme innan skolan börjar. På med mjukiskläderna och ner för trappen liksom. Men så kan man ju inte göra när det är första lektionen på det nya Individuella Valet ;) Men men, tiden gick åt, som den brukar göra, och jag for iväg på cykeln mot DeGeer gymnasiet och kursen i Mental träning. Det gick snabbt och kursen, läraren och klassen verkar heeelt Okej!

Hemma igen, runt tio tiden slappade jag lite framför datorn och gick sedan ner på dagens sista lektion. Vi hade halv studiedag idag så efter lunchen körde Jag, Karin och My igång med projektarbetet. Stackars Lina och Carro har gått och blivit sjuka. Krya på er!

Vi har nu börjat planera inför vårat lilla "jippo" på Adventsutställningen här på Florist. Vi ska sälja lite kakor och bullar för att samla in pengar till projektarbetet. Eller, så lite vet jag inte om det blir direkt. På ett ungefär 160 påsar och strutar med mumsiga små kanelbullar, knäck, puffkolor, knäckkakor, chokladkakor och lite annat smått och gått. Sex olika sorter i fina fodral ;) KOM OCH KÖP! Det blir fin fint ska ni se.

I alla fall, allt detta kräver ju lite planering och framför allt pengar för att kunna genomföras. Så vårat uppdrag idag var att trixa med alla recepten och skriva ihop alla ingredienser som vi behöver. Det blev en kluddrig liten lista med bland annat 7 liter rispuffar och 800 småformar. Haha! Vår första hållplats blev Lidl. Jag och Karin tog bussen dit för att sedan ta Coop Konsum i skarphagen på hemvägen och sen cykla därifrån till ÖB och Willys. Tyvärr fick vi inget napp på Lidl, men chefen på Konsum verkade villig att hjälpa till med en del :) Efter att ha påpekat de 800 småformarna och försäkrat sig om att vi gjorde reklam för dem när vi säljer kakorna och på vår egna utställning i början av Februari, så tog han en kopia på den kluddriga lilla lappen och bad oss komma tillbaks nu på Onsdag vid ungefär samma tid på eftermiddagen. Glatt överaskade tog vi bussen hem igen, men någon gång när vi just klev av på hemma plan så insåg jag att jag glömde handla åt Lina som jag lovat. Pengarna och en liten lapp på vad hon ville ha låg kvar på skrivbordet. Suck! Med skamsen blick vandrade jag in till Lina och medelade att jag skulle åka tillbaks till affären så fort jag hade ätit lite. Stackaren, ligger där inne med jätteont i halsen och alldeles febrig och frusen/varm och inte har något att äta eller lindra halsont med. Det blev mat och sen följde Karin och Eira med mig tillbaks till Konsum. Tack! :) <3

För fjärde gången satte jag mig åter igen på linje 119 mot Rambodal, efter att för andra gången ha fått springa för att hinna med den. Alltså jag har verkligen varit lite tanksprid idag. Inne på konsum handlade vi det vi skulle och när vi kom ut igen var det sjukt lång tid kvar tills bussen skulle gå hem. Men vi roade oss så gott vi kunde och hoppade och studsade för att hålla värmen uppe. Eira blev röksugen så Karin tänkte att hon skulle få henne på andra tankar genom att spela en omgång Sten, sax, påse. Haha. Eira slog då till med något jag aldrig sett förut. Hon formade handen till en cirkel och förde den mot karin med en "slurpande" ljud och svarade Karins chockade min med "Det svarta hålet slår allt!" Oj vad vi skrattade! Kanske inte bara åt det svarta hålet i sig. Men trötta, frusna och flummiga var vi. Så skratten följdes tätt tills bussen äntligen kom. När vi väl kom hem denna gång inser jag dock att jag glömde Linas halstabletter den här gången. Jisses, jag säger som Lena och Linda uppe i Karlskoga - Vad ska de bli??

Hem till värmen kom vi i alla fall, och jag jagade runt på halva elevhemmet efter åt minstånde EN halstablett åt Lina. Tillslut fick jag en av Ida B, det tackar man för, och lina också såklart. :)

Nu kom jag på en annan rolig grej. En sjuuukt rolig film som jag och Karin letade fram på min dator tidigare idag. Jag laddar upp den här nere och försäkrar er om att inte ett öga var tort när vi inblandade sett filmen minst 20 gånger. Filmen är från April nu i år, en trött, varm och solig eftermiddag i köket på Gammla delen ^^


Trevlig Måndagkväll på er!
God Natt




EDIT: Jag lyckades inte ladda upp filmen :( Men ni kan ju kika in på Karins blogg och se om hon hinner före. Annars försöker jag imorgon igen.


mor

Minnet blir ju inte bättre med tiden så jag hoppas att ditt fortfarande står i tillväxt//Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: