SKRIVET: 2008-11-13, kl 22:55:46 | PUBLICERAT I: Övrigt

Ännu mera mys!

Ja, värst va mycket mysigt det blev nu för tiden :)

Dagen började som vanligt med sjukt lång snoozning. (Mysigt) Jag måste skärpa mig på det där alltså. När klockan ringer är det väl bara att sätta fötterna i backen, direkt! Inte efter en timme liksom... men men.
På svenskan pratade vi lite om filmen Merlin som vi precis sett. Dock var inte sandra och jag närvarande just då, så vi ska se dem hemma någon dag. I alla fall, vi började med ett litet grupparbete om någon av personerna i filmen och vi valde då självaste trollkarlen Merlin. Samlade ihop lite fakta från nätet och sen var lektionen slut.

Det var ju i och för sig lite mindre mysigt när jag skulle ringa och väcka Karin då, efter svenskan. Haha, värre morgonmänniska har jag nog inte varit med om! Först blev man totalignorerad (det började plötsligt tuta upptaget), sedan efter lite om och men fick man ett: "Håll käften!" - klick. Men vem kom inte nertraskandes i mjukskläderna (mysigt) efter några minuter i alla fall :) Bra jobbat Karin! Det blev då att jobba med projektarbetet i alla fall, vilket gick lite framåt måste jag säga. Vi gjorde en grovplanering för kommande veckorna, fram till jul och så checkade vi av lite grejer. Dessutom kom det på tal att vi skulle stå och sälja lite bullar och kakor och dylikt på skolans Adventsutställning som är näst-nästa vecka (MYSIGT). Kom dit vettja, om du har vägarna förbi! Förra våret var det verkligen superifnt =)

Efter skolan, lite slappande och mera pluggande så blev det gymmet med Sandra. Gött som bara den! Vi körde lite styrka också, vilket gick betydligt bättre för S än för mig... men men, liiiite muskler har jag väl i alla fall, lite.
När vi var klara så mötte vi Ola på stan och åkte hem för att börja fixa lite tacos med Eira och Karin. Men då, då ni, då kommer vi till dagens mys-höjdpunkt. När vi hade kommit hem, tagit av oss ytterkläder och kliver in i köket så står allting redan färdigt. Oj vilket leende man fick på läpparna alltså, vad glad jag blev! VI blev! Jag lägger upp en bild imorgon, hinner inte riktigt nu. (Internet stängs ju av snart ni vet, suck).

Så vi hade en mysig liten matstund med massa skratt och lite prat. Dock avslutades måltiden med ett galet matkrig mellan Eira och Karin. Gurka, paprika, ost, tacosås, tomater och till och med hela tacosbröd (med innehåll) flög hej villt över köket! Hahaha. Jag, sandra och ola tog skydd på andra sidan soffan och klarade oss otroligt nog utan några märkvärdiga fläckar. Soffan också. Men snacka om att de fick lite att städa sen!

Nu är diskningen klar (det blev en hel del det också), Eira och Karin har städat upp efter sig och jag tror att Karin har tagit en dusch, och jag är trött som bara den. Så TACK allihopa för en mysig kväll, detta får göras om!

God natt :)


Karin

Ja det ska göras om!! förutom matkriget, blev rätt äckligt :P



PUBLICERAT: 2008-11-15, 22:14:58 | URL: http://Karinsnyaliv.bloggspace.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: